יום שני, 9 במרץ 2015

תמליל כנס היסוד הועד למען כבוד רבותינו

 הרב אליהו פרייליך - דברי פתיחה
 לפני עשרים וכמה שנים, אם אני זוכר נכון, מרן הגרא"מ שך זצוק"ל כינס עצרת, היה זה לפני אחת המערכות לעיריה כמדומני, היה אז רעש ציבורי וויכוחים, והוא התחיל במשפט אחד: 'ברוך ד' שכולנו באותה דעה'. יורשה לי לומר כאן, ברוך ד' שכולנו באותה דעה.
 למען האמת, הלואי שלא היינו צריכים להיות כאן עכשיו, אבל המצב הוא בבחינת 'עת לעשות לד' הפרו תורתך'. אז אנו מחוייבים להיות פה ומוכרחים לטכס עצות ולחפש דרכים איך לשמור על עולם התורה מהפירצה הנוראה שנפרצה בו.
הכנס הזה אינו כנס התעוררות ולא עצרת מחאה. על פי האמת, איני יודע מנין לנו ההיתר לשבת ולשתוק על ביזוי כבוד התורה שלא היה דורות רבים כמוהו. אמנם אנו חיים על פי גדולי ישראל, ומפי השמועה אמרו שמרן ראש הישיבה שליט"א בדעה שצריך בעיקר להבליג, אבל מי יודע איזו מידת הדין שורה על הדור שלנו, ולא בגלל מה ש'הם' עושים, אלא בגלל שאנו לא עומדים בפרץ מספיק כדי למנוע את הדבר הזה.
 המטרה של הכינוס היא לאגד את ציבור לומדי התורה , אלו שנשארו נאמנים לגדולי הדור שליט"א ומאמינים באמונת חכמים, מול הסופה, סופת הכפירה והמינות, שפקדה לדאבונינו את שולי עולם התורה. המטרה היא כנס יסוד, הקמת  'הועד למען כבוד רבותינו שליט"א' , ואין הכונה לכנס יסוד הצהרתי, אלא תוכנית פעולה נרחבת בהיקף ארצי בסייעתא דשמיא.
 הציבור שעונה להגדרה הזו, הינו רוב מוחלט של הת"ח שבדור, גדולי ורוב ראשי הישיבות ומרביצי התורה, רוב מוחלט של לומדי התורה, בני תורה, בעלי - בתים יראים ושלמים שהם חלק בלתי נפרד מכלל ישראל, הם בניהם ובנותיהם וכל הנלוים אליהם, חוץ מאותם בנים יחידים שהמסיתים הצליחו רח"ל, וגם זה חידוש גדול, להטות את ליבם מדרך אבותיהם.
הגמ' אומרת 'א"ר יוסי מימי לא אמרתי דבר וחזרתי לאחורי', אנו לא אומרים כאן דברים שנצטרך אח"כ לחזור לאחורינו, אין כאן סודות, לא באנו לספר סיפורים מה קורה פה ושם ושאר מעשיות, זו לא המטרה שלנו, לזה יש בירושלים א' יוסף פטרוב, ובמודיעין עילית ישעיהו ויין, הם מומחים לזה ואצלם תמצאו סיפורים בשפע. זו לא מטרתינו.
 המטרה שלנו פה היא  הקמת מסגרת מסודרת שתעבוד אך ורק ע"פ דעת תורה , לא בפעולות אימפולסיביות, לא בפעולות דרמטיות, לא בפעולות אגרסיביות ואלימות ח"ו, אלא ביישוב הדעת להגן על הציבור מפני המגפה הזו שמאיימת לכלות כל חלקה טובה, ולצערנו הצליחה לפגוע ברבים שלא היו שם קודם לכן.
לפני שאני נותן את רשות הדיבור לרבנים שליט"א, חשוב לנו לחדד נקודה אחת, והיא הבנה מסויימת של כל היסוד של המציאות ההזויה שמתרחשת לפנינו, מציאות הזויה לחלוטין. כתבתי באחד הגליונות האחרונים משפט; 'תופשי התורה עומדים וצובטים את עצמם בתמהון, משפשפים את עיניהם לראות האם מה שנגלה מול עינינו הוא מציאות או דמיון'. בתגובה שקבלתי כתב לי אחד 'זו ההגדרה'. אם היו מספרים לנו לפני כמה שנים שכך נחזה בעינינו, אף אחד לא היה מאמין לזה. מציאות הזויה.
הרבה מחלוקות היו בכלל ישראל. זה לא חדש. היו מחלוקות, היו פיצולים, אין חדש תחת השמש. אך מה שקורה לנגד עינינו הוא דבר שאינו זכור מההסטוריה. כל בר דעת מבין שזכותו של כל אחד לבחור לו רב. אם אני אראה בחור מפוניבז' שמחליט לקחת לו לרב את הרב ברלנד, לבריאות לחיים ולשלום. מישהו מפריע לו? אתה חושב שטוב לך שם, לך לשם. יש אנשים שמתאים להם להיות חסידים של אדם בשם ניר בן ארצי, לבריאות. אתה רוצה לשמוע לרבך ולא להתייצב באיזה שהוא מקום? אל תתייצב. מישהו מפריע לך? אבל ביום שאתה בא ואומר לי שאני ששומע לרבותינו וכן מתייצב אני מחריב את כלל ישראל, עם זה כבר יש לי בעיה.
אבל זה לא רק זה. מי שבא לרוב הציבור ואומר לו 'אלה שאתם חושבים שהם גדולי ישראל, אלו הרבנים שאתם שומעים בקולם, הורסים את כלל ישראל' ]עפ"ל[, זה דבר חדש! דבר שלא זכור בהסטוריה. רוב כלל ישראל כפוף ושומע ליהודים שעשרות בשנים ידועים כגדולי ישראל וקדושים, וקמה תנועה ובאה להכריז רבותי אתם טועים בכתובת. זו מציאות שלא היתה. אני מפריע למישהו לקחת לו רב כרצונו? לך תשכב על הכבישים, תמשוך זנבות, תעשה כרצונך, זה לא הענין שלי. אבל כשאתה חופר לנו מתחת לאדמה יום ולילה, עם פשקוילים, ועם חוברות, ועם הסתה מפה לאוזן...  הם ישבו אתנו בספסל בישיבה, בכולל, בבתי המדרשות ובכל מקום, ופשוט חפרו לאט לאט בשקט, מתוך נחישות, במילים אחרות פשוט 'להחליף את העם'! הם רוצים להחליף את העם, זה לא העם הנכון, אתם טועים בכתובת! זו מציאות שלא היתה מעולם.
 ובגלל המציאות הזו אנו חייבים להיות פה.
לא צריך לחזור על כל המערכה שהיתה כאן. כל אחד יודע במידה כזו או אחרת שהיה פה שידוד מערכות וטירוף מוחלט, דבר שכמדומני שגם 'הזקנים הלבנים' שיושבים כאן אינם זוכרים. אני רוצה להדגיש, הם רוצים לשנות את המפה בכוח! זו ההגדרה. ואם הרוב אינו רוצה הם פשוט ישנו בכוח, יכריחו אותם! ועם המציאות הזו איננו יכולים להשלים.
זה לא נגמר! מי שחושב שהמערכה הזו מאחורינו לא יודע על מה הוא מדבר. רק בשבת הזו זרקתי מכמה בתי כנסת את החוברות שהם הכניסו, 'שאננות' שמה, שמטרתה 'להוכיח' שכל גדולי ישראל הם נגד מרן ראש הישיבה שליט"א. זו המטרה העיקרית. ובמשפט המחץ האחרון שם הם כותבים כך: 'אם תשאל הלא מערכת הבחירות כבר הסתיימה, על מה הרעש עכשיו, אם זאת התגובה שלך לא עשינו כלום'. אתם יכולים להסביר את המשפט הזה?! אני אסביר. 'אם לא הצטרפת להתנגדות לגדולי הדור, אזי לא עשינו כלום, אינך מבין?' - - - ואת זה מחלקים בביהכ"נ ובכל מקום. המלחמה אינה מתחילה להגמר.
 כשדיברו פעם באחת ההזדמנויות עם מרן החזו"א על הידברות עם החילוניים, הגיב ואמר, 'להידבר עם החילוניים? הלא מה שהם קוראים 'אהבה' אנו קוראים כרת!' - - - ברשותכם אקח את הדוגמא ואשליך אותה אלינו.  מה שאצלנו נקרא 'קודש קדשים', העיניים שלנו, אצלם רח"ל זה 'משכילים', 'פשרנים', לא יודעים מה נעשה איתם, זקנים, נשלטים, מובלים... עפרא לפומייהו!!!
 הלא חתנו של אחד מהמשגיחים המפורסמים, נתן דוגמא לזקן שכלבו מוליך אותו, מושך אותו, אז אתה יכול לדבר עם מי שחושב על הדבר הכי קדוש שלנו את הדבר הכי שפל??!!
בגלל זה אנחנו כאן. אנחנו חייבים לשמור על עצמינו, על צאצאינו מהסופה הזאת.
 אני רוצה להזמין את הרב הגאון רבי משה קפלן שליט"א, שעוד זכה לצקת מים על ידיו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, ולהבחל"ח מקורב מאד למרן הגר"נ קרליץ שליט"א השי"ת ישלח לו רפו"ש בקרוב בתושח"י, שיתן לנו כיוון ודברים למערכה שלפנינו.
)המשך דברי הרב פרייליך ותוכנית הפעולה, בהמשך לאחר דברי הרב מרדכי בלוי(
. . .


הגאון רבי משה קפלן שליט"א

 ברשות הקהל הקדוש, אני רוצה להתחיל עם פרשת השבוע, רש"י נורא מאוד. 'וישמע יהושע את קול העם ברעה, ויאמר אל משה קול מלחמה במחנה', אומר רש"י 'ברעה, שהיו מריעים ושמחים וצוחקים', 'ויאמר אין קול ענות גבורה' וגו' 'קול ענות אנכי שומע', כתב רש"י 'קול ענות - קו ל חרופי ם ו ג ידופים המענ ים את נפש שומעם כשנאמרים לו '- לשון רש"י.
 רבותי, אני חייב לומר כאן, לא את כל הסיפור, מי שירצה אפשר לקבל דיסקים עם הסיפור המלא, עוד הרבה לפני שבאה הקלטת הארורה הזו שאי אפשר לדבר עליה, הקלטת של יש"ו עם מה שהוא אומר שם, הקב"ה שלח אלי הביתה, מה שאני שמעתי אצלי בבית... מאשה צדקנית, אחות אשתי, צדקת אמיתית מפורסמת, שומרת פיה, צדקנית. כאשר אני עשיתי מחאה נמרצת אצלי בבית על הבן שלה שפער את פיו על מרן רבי אהרן לייב שליט"א, מזעזע, עשיתי מחאה גדולה, ואח"כ שלחתי לה מכתב להסביר לה מה קורה פה, היא באה לביתי, ומה אני שמעתי ממנה... הקב"ה הביא לי את העד הכי נאמן אלי הביתה כדי שאשמע מה מדברים שמה... כיון שהיא צדקת, היא מאמינה להכל... באמונה שלימה, עם דמעות בעיניים, יש הקלטות, ידעתי שהולך להיות פה משהו מעניין, מה שהיא אמרה, ד' ירחם, לא יאומן כי יסופר! פשוט לבכות...לא יאומן... לא יאומן... באיזו אמונה, באיזו דבקות, 'הולך להיות פה שואה' - היא בוכה לי, 'הולך להיות פה שואה! הרי השואה היתה בגלל ההשכלה!...', ואז היא פתחה את פיה, א"א להזכיר מה היא אמרה על הגדולים... 'הם מביאים אותנו להשכלה... הם יביאו עוד פעם את השואה עלינו...'  אלו מילים! ואמרה זאת אשה מאד רצינית!
 הוכיתי בהלם! הייתי המום! רצתי לכל מקום ואמרתי 'רבותי תשמעו, תראו מה קורה, הלא היא הביאה את זה משם, הבנים שלה הם חוד החנית של הסטרא אחרא והם הכניסו לה את זה בראש והיא האמינה לזה באמונה שלימה.... קול חרופים וגידופים!! אלו חרופים וגידופים, קול מלחמה...
 לפני שאני מדבר למעשה, אני רוצה להקריא כאן מ'ילקוט דעת תורה' באות נ', עדות מהג"ר שלמה כהן זצ"ל: 'לפני כמה שנים נוסדה ישיבה באיזה מקום ע"י רב 'מזרחי' מפורסם ואינו הגון, מחבר ספרים שלפי דעת רבינו החזו"א היו מלאים דעות כוזבות. רבינו הצטער מאד מזה וחשש שישיבה זו תהיה פרצה גדולה בחומת התורה, וביקש אותי לכתוב מאמר בעיתונות החרדית, לעורר על הסכנה הצפויה מצד מוסד כזה אשר שם קדוש של ישיבה נקרא עליו להטעות את הציבור. שאלתי אותו: 'הלא הרב הנ"ל הצליח למנות להנהלת ישיבתו רבנים מופלגים לומדי תורה, ומה איכפת אם המוסד אינו הגון, הלא הוא איננו בא במגע עם התלמידים, ותורתם ישאבו ממגידי השיעורים ומהמשגיחים אשר נקיים מכל פגם?' אז אמר לי, שכל עיקר לימוד התורה הוא לדעת ולהבין שחיבוריו של הרב הנ"ל וכל מהלך מחשבותיו הם פסולים לבא בקהל ד' בהחלט. יתכן שהרמי"ם בישיבה זו ישתדלו ללמוד עם התלמידים את כל התורה כולה על הצד הטוב ביותר כמיטב יכולתם ובכוונה רצויה, אבל את העיקר הנ"ל הלא בטח לא ילמדו, וכי יכולים ללמד שמנהל המוסד הוא אפיקורס ודעותיו כוזבות? ומה בצע לכל תורתם כשהעיקר חסר מן הספר...'
אני רוצה להקריא עוד מאמר נורא של הגה"ק רבי אלחנן וסרמן זצוק"ל הי"ד בקשר להשפעה של עיתונות, 'הוא היה אומר שכאשר אדם מכניס ע"ז לביתו הרי הוא עובר על הלאו 'ולא תביא תועבה את ביתך', ומי שאדוק יותר מעמיד את הע"ז על שולחנו כדי שתהא לנגד עיניו באכילתו. כאשר קוראים את העיתונות החופשית, מכניסים את הע"ז לתוך הלב! זה הרבה יותר גרוע מלהכניסה הביתה'. בהמשך מביא שם הגרא"ו דבר נורא, 'שמעתי מאדם חכם, אם יהודי פשוט היה קורא עיתון אנטישמי במשך ג' חדשים, היה נהפך לאנטישמי! לאדם הממוצע מן השוק, ובמיוחד לבני הנוער, אין דעות עצמיות. דעותיהם והשקפותיהם מבוססות על מה שהם קוראים בעיתון שהם נמנים על קוראיו הותיקים. מי שקורא את העיתון 'היינט' ]מעיתוני הזרמים
 החילוניים[, מאמין שכל שכתוב שם הוא אמת, ולא עולה על דעתו לחשוב שמא אין כל הכתוב אמת. וכיו"ב אדם שקורא 'מומענט' ]כנ"ל[, היוצא מכך שהסופרים והכותבים בעיתונים המה המורים של כלל ישראל, ומי הם מורים ומדריכים אלו ידוע למדי, ובהתאם לכך הם פירותיהם והתלמידים שלהם, כי רבים חללים הפילה...' וכו'.
איום ונורא, איזו השפעה הרסנית, העיתון הזה! אסור לקרוא לו 'פלס', אלא פסל! יבושו כל עובדי פסל... איום ונורא, אין מושג לתאר, אנו רחוקים מהעיתון הזה ולא יודעים, אבל איום ונורא איזו השפעה... מה שרבי אלחנן כותב על העיתון האנטישמי,  זה אצלנו עיתון אנטישמי!
 רבותי, אני כאן מעביר לכם, תאמינו לי שזה היה, אני לא רוצה להגיד שם אבל היה זה אחד משני הגדולים שלנו, שאמר כשדברו על העורך ההוא, בזה"ל: 'ימח שמו וזכרו'!!!! - - - אם לא שמעתם על זה תשמעו עכשיו... להגיד על יהודי ימח שמו וזכרו? כזאת אמר מרן הח"ח על ההוא שניסה להדיח אותו. איזו השפעה הרסנית, איזו השפעה האדם הזה מכניס דרך העיתון, דרך חוגי הבית, שזה מחלחל, מחלחל... לאנשים נשים וטף, זה מחלחל.  הילדים שלנו לומדים יחד במקומות חינוך ויש קלקולים גדולים!
 מה שאני רוצה להציע לאור הדברים האלו, ויש הרבה דברים, צריך להתחיל בפעולות נמרצות, אילו רק היה כח בידי, לפרסם אותו כל הזמן, לא להפסיק, לא לחשות! העורך ההוא ימח שמו! אפיקורס! פושע! לא לוותר, לא לרחם, שהציבור ידע להיזהר ממנו, עיתון הפסל זה עיתון אנטישמי בלי ספק. קשה לקבל את הדברים, הם מדי חריפים... היה פעם יהודי שבא לחפץ חיים ושאל אותו 'רבי, מה זה ירא שמים?' ענה לו הח"ח 'מי שמקיים כל ד' חלקי שו"ע!', היהודי הגיב 'אוי, אז אף אחד לא ירא שמים, מיהו ירא שמים?!', ענה לו הח"ח 'יהודי נכנס למקום שמוכרים משקאות חריפים ומבקש מהמוזג תן לי משהו משובח, שמעתי מחבר שיש 'א זעקס און ניינציגער' תשעים ושש אחוז, הוא טועם מהמשקה והתחיל לירוק מהפה, כמעט התחיל לחרף את המוכר... אמר לו המוכר מה שביקשת, קיבלת... אתה לא יכול לשתות את זה? אל תבקש כאלו משקאות... שאלת אותי מה זה ירא שמים, אז עניתי לך, אתה לא יכול לבלוע את זה? אז זו הבעיה שלך... יש לפעמים דברים שאנחנו עדיין לא יכולים לבלוע אותם... צריך לדעת, העיתון הזה הוא עיתון אנטישמי, העורך של העיתון הוא אפיקורס, אנטישמי גמור, אנטישמי במובן שלא היה כמו שהזכירו קודם, עוד לא היה כדבר הזה, באיזו שנאה, באיזה רעל... הם מכניסים לציבור, וזה מחלחל...
 לכן אני מבקש, שכל הציבור יעמוד למערכה על כבוד התורה, זה בא ע"י פרסום ברבים שידעו מי זה המנהל שלהם, ומה זה העיתון הזה... יישר כח.
. . .

הרב מרדכי בלוי הי"ו
אשתדל לקצר, כי אין צורך כאן לייצר דקות, אגע באמת מהצד של החינוך.
 גם אני עומד ונמצא בתוך ציבור, ושומע כך ושומע אחרת, בחסד ד' את העיתון הזה המתועב, האנטישמי, כפי שנאמר כאן, אינני מכניס הביתה, מדי פעם אני מקבל קטעים כאלו ואחרים ממנו, גם לא צריכים להסביר לי מי זה אותו 'שם רשעים ירקב', עשר שנים היינו ידידים, חמש עשרה שנה אני כבר לא מדבר אתו, משתדל לא להמצא בד' אמותיו, את פרצופו חשפתי לא מהיום. יושב פה אדם שיודע, שאותו רשע מרושע כשמרן ראש הישיבה שליט"א נסע בפעם הראשונה לארה"ב לחזק את היהדות, הוא נסע קודם, כדי לדבר עם הגאון רבי אליהו שווי זצ"ל ולספר לו שמרן קדש הקדשים הוא... לפי המבט שלו, בכדי שרבי אליהו לא יגיע 'ח"ו' לכנס ראשי הישיבות המקדים שתוכנן להתקיים. כמובן שמישהו אחר הצליח להגיע לרבי אליהו והגר"א הגיע לשבת עם
מרן שליט"א כ-02 דקות, וכשיצא אמר 'דאס איז נישט דער חפץ חיים, דאס איז דער חפץ חיים און רבי חיים עוזר צוזאמען' ]זה הח"ח והגרח"ע ביחד![.
אני כ-02 שנה פה בגלות בבני ברק, במקור מירושלים, ומאז התחלת הדרך נשלחתי לא פעם ע"י מרן הגרא"מ שך זצוק"ל למרן ראש הישיבה שליט"א, גם כש'יתד נאמן' הוקם, שזכיתי יחד עם הרב שמעון פלמן ועוד כמה יהודים, ביניהם הרב חיים ברוורמן שליט"א ועוד, 'להפוך את העולם' כדי להתחיל את 'יתד נאמן', מרן זצ"ל לא היה עדיין כ"כ בתוך הענין, אח"כ היה זה עם מרן ה'קהילות יעקב' זיע"א, אח"כ מרן זצ"ל נכנס לענין ומינה את מרן ראש הישיבה שליט"א ליו"ר הועדה הרוחנית, ונתן לנו להבין שעיתון צריך הרבה הרבה שיקול דעת, והרבה זהירות מופלגת, ואינו מכיר בדור עוד אדם כמו מרן שליט"א שיש בו את שיקול הדעת והזהירות המופלגת הנדרשת.
 לא אשכח, כשהיו דברים קריטיים בתחילה שהיה דיון אם כן לפרסם או לא, לאו דוקא דברים שקשורים להשקפה בעניינים היומיומיים, אתן דוגמא קטנה, התחיל אז הענין של הבדיקות של 'דור ישרים' והיה דיון האם העיתון יפרסם את ענין הבדיקות או לא שהיה זה אז דבר חדש, אולי 'שומר פתאים ד'', ומרן זצוק"ל שלח אותנו לשאול את מרן ראש הישיבה שליט"א שיתן הכרעה בענין.
אני עוסק בחינוך, בכמה אנפין. גם בציבור שלנו, והיום בקירוב, מה שקשור לקירוב. וזה ראינו מרבותינו מאז ה'לוצקער רב', רבי אהרן קוטלר, הרב מבריסק, ה'סטייפלער' והרב שך, שעולם התורה אינו בונה רק את עצמו כמו איזו חסידות מסויימת, אלא שאיכפת לנו גם מהנעשה 'מעבר לכביש'. וצריכים להציל! ואני זוכה לנסוע ברחבי הארץ ולפעול, ואצלי  קנה - המידה לאדם גדול זה להיות מסוגל לשבת 40 דקות ולחשוב על תלמיד אחד שההורים שלו עדיין מחללי שבת, ואיך אנחנו נהפוך עולמות כדי להכניס אותו לישיבה, כדי לשמר אותו בסיום כיתה ח' בת"ת של החינוך העצמאי, וזה מה שאיכפת לו. זו ההנהגה. איני מכיר הנהגה בסגנון אחר. זכיתי כילד בירושלים, ב'כיכר השבת', ג"כ למשוך בזנבות של סוסים, די נהנינו מזה, עשינו את זה הרבה יותר חכם מאיך שהם עושים את זה היום, הם אפילו לא קבלו הדרכה נכונה מהסיקריקים איך מטפלים בדברים האלו. עברנו גם את תקופת 'קשת', עברנו כל מיני דברים. אמו"ר ז"ל גם 'ישב' שנה וחצי בכלא בגלל 'ברית הקנאים', מי שיודע. אבל התבגרנו, גדלנו, זכינו ללמוד בישיבות, להבין מה זה תורה, מה זה חינוך...
 אני יושב עם אנשים, ושומע את הרעל הזה שדיברו עליו, שפשוט יוצא כריר מתוך השפתיים של האנשים, אתה שומע אם הוא שמע קו נייעס מסויים, או קרא חוברת מסויימת או מאמר מערכת, אגב, אותו 'יש"ו', הייתי שכן שם, גרתי ברח' הלפרין 02 שנים, הוריו גרו מולי והכרתי את כל המשפחה שם, הוא הילד המודרני, ה'שבאבניק' של המשפחה לפי המושגים, למי שרוצה לחקור קצת לעומק... אז יש בידו עט ויודע לכתוב, וגם פה מדיף צחנה ויודע לדבר, וראינו לאן הוא הגיע, א גרויסער חכם... הוא יודע מה הדור צריך ומה לא צריך, מתי הדור ככה ומתי הוא ככה, מדבר במושגים עם ה'ברייטקייט', הדור, הדור....
 אבל לי מפריע דבר אחד, מאוד, שהבנתי מהרב פרייליך שזה הנקודה. יושבים בבתי המדרש בתפילות, נו... שלב אחד. אבל יושבים במוסדות חינוך ביחד, אם יש בגן ילדה שיש לה אבעבועות רוח, כל אחד מבין שלא שולחים אותה לגן! היא תדביק את כולם, זה א' ב'! יש כאלו שיש להם את מחלת החולרע, והם מסתובבים לנו בתוך המוסדות!!! ולא רק שהם בתוך הילדים או בתוך הנוער, אלא יש מהם שגם נושאים בתפקידים! של מחנכים, מחנכות, איך יתכן כדבר הזה? הלא מה עשו אותם רשעים, לקחו ילד או ילדה בני 01 , ואמרו להם תכנסו מאחורי הפרגוד, ותבחרו 'פריימריס' מי גדול הדור!!! הנה נתנו לך ביד, לכן הם הלכו לבחירות לעיריות! הם צריכים משהו בעיריות? לעזור למישהו בעיריות? אותם 'מושכי זנבות' ממשיכים להגיע לרב גולדנטל, את 'דגל התורה' הם רצו לפרק, אבל גדולי גדוליהם ממשיכים להגיע ללשכה לפניות הציבור על חשבון דגה"ת! על חשבון מסירות הנפש של הרב גולדנטל. אני יושב בחדר סמוך, אז אני יודע...
במבט פשוט אני אומר, אנו חלילה על סף התפרצות של נשירה! כי אם מטילים על כתפיים של ילד וילדה להחליט מי גדול הדור, אז הוא אינו יודע כבר מה זו הירארכיה. הוא לא יודע מה זה גדולים, הוא יודע שהוא בעל דעה! הוא מחליט בפתק שהוא מכניס! וזו נקודה שצריכים לחשוב עליה, שלא יהיו כאלו מחנכים ומחנכות אצל הילדים שלנו. ידענו פעם שאם יש בבית טלפון לא כשר או מחשב אז הילד לא יכול לבא לחיידר. ישנו איזה שאלון שההורים צריכים למלאות.  למה בבית שיושבים ומבזים את גדולי ישראל הילד כן יכול לבא ללמוד??? הוא יכול ללמוד עם הילד שלי בבא קמא, בבא בתרא? זה אנטי חינוך, חסר כאן הא- ב של החינוך!
מה הם שונים מאלו הפרחחים ברחוב למטה? אולי ההם פחות מזיקים כי הם לא נראים כאלו 'א שיינע אידן', יודעים להזהר מהם...
 הפרופיל של אותם אנשים, רובא דרובא, זה לא אנשים שישבו וסיימו את הש"ס, ועברו על המדפים של ספרי המוסר וקראו ושנו, והגיעו למסקנה 'אני יודע מה הדרך'. זה אוסף של אנשים מתוסבכים וממורמרים, אגב, הם מנסים להסביר בעיתון ושאר הכלים שהם - הם מצילי הדור, אבל מידי פעם מתפרץ להם ככה מבין האצבעות, בלי רצונם את האמת, כל מיני חישובים וחשבונות, אינטרסנטים ומאבקים, ו'אני אמלוך', כל מיני דברים כאלו.
אחד מהם שעוסק בחינוך נתן דרשה, בה הסביר שתמיד היה 'אלו ואלו דא"ח', בית שמאי ובית הלל וכו' וכו', אז אני רוצה לעמוד ולהעיד בתוך ביהמ"ד, שאנחנו כחייליו של מרן הגרא"מ שך זיע"א לא ידענו את המושג הזה של אלו ואלו, יש הנהגה, ומי שלא הולך עם ההנהגה אין אלו ואלו, מאיפה זה נלקח? זה חלק מההרס, ראשית נחדיר לכולם את האלו ואלו, ובסוף נשאיר רק 'אלו' ותו לא...
 מה שאני רוצה לומר אלו דברים פשוטים. אתן דוגמא. דברנו על נושא הקוים. אני אדם שעוסק בהסברה בין השאר, בכלים חיצוניים אצל החילוניים ובמקומות אחרים, שנה וחצי לא עליתי לשום קו נייעס. התחננו! אמרו 'זה מעניין, זה מביא לנו דקות...' לא עליתי. יום אחד הסכמתי, משום 'ויגזול את החנית'. הם משתמשים בכלים האלו, והציבור נמצא שם באלפים ובעשרות אלפים, ויש לנו דרך לספור את זה, וצריכים להיות שם. יהודי הקים קו שלא למטרת עסק, לא למטרת רווח, והתחילו לקיים 'הקהה את שיניו' באותה הדרך. צריך להבין, נכון ש'יתד נאמן' נמצא בידיים של גדולי ישראל, אבל הוא מאד מוגבל במה שהוא מסוגל לכתוב, הלא את הדברים שאמר פה הרב קפלן היה צריך לכתוב שחור ע"ג לבן בכותרת ראשית באופן הכי ברור וצלול בעולם, אבל יש סיבות. הם גם מנצלים את הצדקות של מרן ראש הישיבה שליט"א, כשכמה פעמים פנינו אליו והתגובה היתה 'אז לא יהיה כתוב שטיינמן בעיתון...' זה אותם אלו שפוערים את פיהם כבעל פעור, והם הכריזו שמרן הגרי"ש זצוק"ל הוא המנהיג, ויש בכתב ידם משפט כזה: 'אני עשיתי אותו גדול ואני אוריד אותו'!!!! - - - כתב את זה אותו שייגץ לרב אפרתי. וכשראה צורך כתב גם מאמרים על 'היכל שלמה'... הדברים פשוטים וברורים.
 עכ"פ היה מישהו שראה צורך מסיבות כאלו ואחרות לטפל בענין הקוים. נניח שזה בא ממקור טהור, באותו יום שיצא המכתב של מועצות גדולי התורה נסגר הקו שכביכול משרת אותנו. היה ויכוח גדול, הלכנו לשאול לדעת גדולים וסגרנו באותו יום, וגם הודענו למה סגרנו. הם כדרכם של קורח ועדתו עם הליצנות הפיצו שמועות שונות ומשונות על הסיבה שסגרנו, הם הרי עובדים בכל הכלים, בכל הכלים!! הם יושבים כל היום על המחשבים והאינטרנט, על הנייעס והמסרונים, חוץ מעל גמרא. מאז עברו עד היום שלשה שבועות. וציפו, נו... יש קוים שלא שייכים לאף אחד, אבל יש קוים שמזוהים, וניסו לפנות לבעלי הקוים. וידידי הרב אליעזר יוטקובסקי, שותפי להרבה אידישקייט, נתבקש לפעול יחד עם עוד כמה אנשים, ופנה למנהלי הקוים, ביניהם שניים, אבי קניג ויענקי קצבורג, וקיבל תשובה ברורה, לא, אנחנו כפופים לרבנים מסויימים. נו, אז לכו תשאלו? אני לא מדבר על הזיבלון שלהם שהתחיל להתפתל ולחלק בין קוים שכאילו מסחריים שנגדם אין מה לעשות לבין קוים אידיאולוגיים... למעשה נשלח שליח מטעם הרב מרדכי שטרן מזכיר מועצגה"ת של אגו"י לשערי חסד והמתין 5 שעות בדלת. הוא בתמימותו אמר להם לשם מה בא,
ולא נתנו לו להכנס! השני אמר, שיש לו אדם גדול בבני ברק, שאני גם ידיד שלו, שהוא מגבה אותו. כשהלכו אליו צקצק אף הוא בלשונו והתבטא על חומרת התופעה של קוי הנייעס, הביטול תורה, הרכילות וכו' וכו', נו... אז תתן הוראה לסגור? אז קודם כל הם הודו שהם אלו שמנהלים את הקוים. אחר כך אמרו 'קודם כל שהרב שטיינמן ישלח שליח מטעמו שיבקש לסגור, ואז נשב ונדון'. על מה נדון? על קוי הנייעס? לא ולא! למה ההוא הלך לדבר שם, ולמה זה, ולמה כך... הם חוגגים על האינטרנט, ועל כל הכלים, אבל מציגים כאילו אין להם שום שייכות עם הכלים הללו, מתנזרים מזה... חוץ מ'אידישע ליכט' אין להם שום דבר... אני לא רוצה לדבר על אנשים גדולים, זה לא מה שמחנכים אצלנו, אבל  מלמעלה מגבים באופן מוחלט את הקוים האלו!!! - - -
 וצריך לדעת העורך ההוא שם רשעים ירקב, מתדרך אותם ומנחה אותם איך לדבר, איך להכניס את הארס, איך להחדיר את הרעל, באופן מדוייק, והוא חכם להרע! על זה אין ויכוח.
 הם מדברים על שירות אזרחי - אויש, נורא ואיום!! שירות צבאי... כידוע כל ראשיהם הלכו לשם, ובכל דבר וענין זה כך. היה פעם פרסומת לשקדי מרק 'המרק הוא רק תירוץ', הרי זה הכל שטויות, נניח שאנחנו קמים מחר בבוקר והמדינה מודיעה שהחרדים מסוכנים לצבא, יהרסו את הצבא, ואף אחד שיש לו שורשים חרדיים אפילו שש דורות אחורה לא מתגייס, מה הם יעשו באותו יום? אתה חושב שהם מפחדים מזה? לא ולא! הם ימצאו משהו חדש... הרי הנושא הוא רק 'אני אמלוך' ותו לא מידי! רק לרסק את עולם התורה והחינוך המפואר שלנו מבפנים! על מרן הרב שך לא היו ברי פלוגתא? הלא לפחות עשרים אחוז לא חשבו שהרב שך צודק בחלק מהדברים. אבל הם לא היו רעשנים, לא הפכו עולמות, לא הלכו ברחובות, לא פתחו עיתונים, לא ביזו, ובשעת מבחן עמדו כולם מאחורי הרב שך!!! ופה קמים, עושים רשימות לעיריה, מה הענין המוניציפאלי קשור לזה, אלו 'צדיקים גמורים' בחרו לעיריות... בקרית ספר היה זה המארגן של השירות האזרחי, בירושלים היה זה אדם שנזרק מדגה"ת, הוא אמר שהוא יתבע אותי על האמירות האלו ואני ממתין...זרקו אותו! אותו ועוד אחרים שנזרקו בהוראת מרן הרב שך, יש כאן יהודי שיודע, שליוה את הדברים, הוא יודע שכל אלו שצורחים עכשיו על 'פלוגות מתאבדים' אלו אנשים שנזרקו מדגה"ת בגלל שלא התאימו לדגה"ת. היום הם באים להטיף מוסר...
אני לא רוצה לעשות אנלוגיה, אבל אני רוצה ללמוד קצת היסטוריה. איך הצליח שבתי צבי, חלילה לא להשוות, אבל איך הוא הצליח לחדור לכל כך הרבה שכבות בעם ישראל? היה לו יחצ"ן, קראו לו גם נתן... נתן העזתי. והוא עסק בתחכום, בשולי המחנה, ולאט לאט... בהרבה תעמולה והרבה רייד והרבה שקרים, עד שהגיע המצב... אנו מסוגלים היום לחשוב שכל כך הרבה אלפים ורבבות ואולי מאות אלפים מישראל כולל אנשים גדולים שהאמינו בש"ץ? איך זה קרה? היו להם את 'קוי הנייעס משלהם, את העיתונים שלהם, היו להם את השיטות שלהם, את הצדקנות שלהם, אפשר לקרוא בספר 'משיחי השקר ומתנגדיהם' חלק מהדברים. זה בדיוק מה שקורה פה! אלו אנשים שמחפשים כח ושלטון לא מהיום.
יש קושיא אחת. מה איכפת לעורך ההוא שר"י שהרב שטיינמן יהיה מנהיג הדור? הוא יכתוב בעיתון, יקבל קצת הוראות, ובסוף יעשה מה שבא לו. מה איכפת לו, ולא מהיום, כבר יותר מעשרים שנה? הוא ידע שהיום הזה יבא. מי שמכיר את האדם הזה, ואני מכיר את המוח שלו, עשיתי לו ניתוח פתולוגי, יודע שמדובר באדם מגלומן, בעל שגעון גדלות, מטורף, אדם שבאופן אישי הוא אדם רע בבין אדם לחברו, ויעידו על זה אנשי יתד שעבדו בתקופתו, אפילו פקידה זוטרה שעבדה קשה כדי לפענח את הכתב המקושקש שלו כדי לעשות מזה כתבה, אם עשתה שתים שלש טעויות כבר 'חטפה' שאגות אימים! והוא יודע שמרן ראש הישיבה הוא חכימא דיהודאי, כמה שמרן שליט"א הלך בצידי דרכים כל השנים הרבות שהוא כאן בב"ב, ידעו הגדולים להצביע לנו שמדובר באדם גדול, וכשהרב שך הקים את דגל התורה הוא נכנס עם רבי אהרן לייב ורבי חיים, וכשעשה את המועצת, סיפר לי גבאו של הרבי מבעלז, שהרבי הגיע מעט מאוחר ועשו לכבודו שינויים במקומות, הלא הרב שך עשה בדברים האלו את החישוב שלו, לא הסכים הרב שך בשום אופן שיזיזו את מרן שליט"א שישב לצידו! - - - ידע העורך ההוא שמדובר באיש שאי אפשר למכור לו 'תותים' בלשון העם, אז החליט אני אעשה לו דה - לגיטימציה. מתחילת הדרך! והוא נתן יד אחת עם סאטמאר רז"ל,
 עשה מהם גם כסף, ומחזיק בזה את המקל בשתי קצותיו, גם הולכים לבחירות, גם לוקחים כסף מהמדינה, וגם נוסעים לסאטמאר בלונדון לעשות כסף. עד היום ידענו שישנם שתי דרכים, או סאטמאר, או הדרך שקיבלנו מרבותינו.
 אני רוצה לסכם במילה אחת. צריך לראות ולעשות את זה בחכמה, כי אלו מוסרים! אין להם דין ולא דיין, אין להם שו"ע ולא כלום, ברגע הם הולכים להיות מוסרים בלי בעיה, לכן צריך לעשות בחכמה, להצמד לחוקי המדינה ולהיפטר מהם.  להיפטר מאותם פצעים ממאירים, מאותם חולים שמדביקים את הילדים שלנו, כי אנחנו רוצים לשמור על ילדינו כי אנחנו לא יודעים מה יהיה פה עוד שנה שנתיים! דיברתי עם בן - דודי הרב משה בלוי שעוסק הרבה עם נוער, ואמר לי באופן ברור - מצב כזה הוא מתכון לנשירה!!! לשם הם מובילים אותנו, ובשביל זה הבנתי כמה חשוב הערב הזה, כמה חשוב שלא יפעלו כל אחד לבד, יש מערכת מסודרת, ואם יהיה צורך יהיה גם ייעוץ משפטי, כל מה שצריך כדי לנהל את המערכה, לא באלימות. אנו לא דואגים למרן ראש הישיבה! קוראים לזה פה 'למען כבוד רבותינו', לא! למען ילדינו! כמבון שהדברים תלויים זה בזה, אם אין רבותינו אין ילדינו. תודה רבה.

. . .

דבר הכינוס
 הרב אליהו פרייליך

 אני לא חושב שיש כאן עדיין מישהו שלא תפס את החשיבות של הכנס הזה. כפי שאמרתי בתחילה, מטרת הכנס אינה למחאה או התעוררות, אלא לפעילות המעשית, המתבקשת וההכרחית, מחמת מצב החירום הרוחני שנקלע אליו עולם התורה בא"י.
 אני רוצה לדבר בקיצור נמרץ על העקרונות של הועד שאנו זוכים להקים אותו הערב, הלואי ולא היינו מוכרחים לעשות את זה, אבל מאחר ואנו מוכרחים, אזי 'עת לעשות לד'' וזו המצווה המוטלת עלינו ברגע זה.
 מטרת הועד שכבר בהקמתו ועוד לפני הקמתו התייעצנו עם אנשים גדולים, אנשים של הלכה ושל מחשבה, איך ומה צריך לעשות ולהיראות הדברים, הן שלש עיקריות ומוגדרות:
 א.  ליצור ערוצי מידע קבועים לקהל הרחב, שבו יוכל כל אחד לקבל מידע אמיתי על הנעשה ועל הדברים שחובה להיזהר מהם. לצערנו גם בציבור הגדול שלנו ההולכים לאורם של גדולי ישראל ונאמנים לדרך התורה והמסורה ישנם אחוזים לא קטנים של אנשים ש'הצליחו' להתבלבל. אותם רשעים הצליחו לזרוע בלבול בקרב הציבור, והמציאות מוכחה שהתופעה רחבה יותר אצל נשים, אך גם אצל הרבה מאד בני תורה ותלמידי חכמים שלא באים ח"ו למרוד בגדולי ישראל, אך נתבלבלו לחשוב ש'יש בעיה'... הרבה אנשים מסתובבים בתחושה של 'אפעס... יש פה משהו... הרי לא יתכן ש... יש פה משהו'. בלבול. הרי 'הם' עוסקים במתקפות הסברה שנים ארוכות, עוד מהתקופה העיתון היה בידיהם ועד היום, בחוברות ובכל צורה אפשרית. מתוך 'שליחות קודש' עם ברק בעיניים... היום זה קצת ירד למחתרת, ישנו פחד מסויים, הרבה אנשים מסתירים את ההזדהות שלהם עמם, אבל בשקט בשקט מעבירים חומרי הסתה ומינות לכל מי שיש להם הרגשה שיוכלו להשפיע עליהם! זה ברור שהבלבול הזה בנוי על שקרים ונאצות, בדיות והזיות, דברים שלא היו ולא נבראו ואפילו משל לא היו...
 לפיכך מטרתנו הראשונה היא להעביר לציבור שרוצה לדעת את כל האמת סביב המערכה הזו, המערכה האיומה של הנסיון הנורא הזה לפגוע ולשמוט את ההנהגה מידיהם של גדולי הדור שליט"א, מקורות מידע קבועים ורציניים שנצמדים אך ורק אל האמת בלי כחל ושרק!
 ב. להקים בעזהי"ת מחלקה מיוחדת שיהיה לה תקשורת ישירה עם ראשי הציבור , קרי ראשי ישיבות, מנהלי סמינרים, ראשי כוללים, מנהלי חדרים ות"תים ובית יעקב, רבני שכונות ובתי כנסת, שיקבלו מידע ישיר חוץ מהמידע המועבר לציבור. כי המציאות היא שרוב מוחלט של ראשי הציבור אינם יודעים את המציאות ואפילו חלק ממנה. אתן דוגמא, לפני כמה שבועות ישבתי עם ראש ישיבה חשוב, 'משלנו' כפי שזה נקרא, נאמן בכל מאודו לגדולי ישראל שליט"א, לספר לו ידיעה שקיבלתי שאצלו בישיבה, ישיבה של מאות בחורים, מגיעה כל בוקר עוד לפני הלחם והחלב חבילה של 02 יחידות מאותו עיתון ירושלמי, 'הפלג', וישנם בחורים שמחלקים אותם בסתר לחדרים. אמרתי לו מי הבחורים, ומנהון להון גלשנו לשיחה על כל הענין, והתברר לי לתדהמתי שאותו ראש ישיבה חשוב שנחשב לאחד מראשי נאמני גדולי הדור, אינו מודע למציאות העגומה כלל! המצב דומה אצל מנהלי הסמינרים שאינם יודעים מימינם ומשמאלם בענין הזה. הם חיים בתוך בועה! בתמימות!
 לכן עלינו להקים מחלקה של תקשורת ישירה עם כל הנ"ל שיקבלו מידע שוטף ומסודר 'און - ליין', במיוחד כשחבורת הרשעים מומחים גדולים ב'דיס - אינפורמציה', להפוך כל דבר על פיו, לשבש, לשקר, ולהביא אינפורמציה הפוכה כדי להרוס ולחבל, ועם זה אנו חייבים להתמודד.
 ג. המטרה השלישית היא החשובה ביותר. אנו מונים ב"ה ציבור ענק בלע"ה. רוב מנין ובנין כפשוטו, והם יכולים ללגלג על זה כרצונם אבל זו המציאות. רוב רובו של עולם התורה לא איבד את שפיותו. הציבור שלנו שוחר שלום, מעוניין לעסוק בתורה בשקט ובשלווה בלי לעורר מהומות, לחיות בצילם של גדולי הדור שליט"א, אנחנו חיים מעסק התורה בשקט ובשלווה. אבל ישנם מי שחיים ממלחמה, כי אם אין מלחמה אין להם אפשרות לחיות, בשפה המדוברת מכנים זאת 'לא סופרים אותם'. הם חייבים לייצר כל העת 'נייעס', כל מיני עוולות שלא היו, פשרות שלא היו, ליבה, מסלולים, אקדמיה, פניני הרב הזה והזה, מזה הם חיים, אין להם מה למכור חוץ מזה. הציבור שלנו בשל תכונותיו הנ"ל, אינו מאורגן. כולם בוערים בתוכם על המצב, מי יותר ומי פחות, כולם כאובים, חלקם ממש שבורים, אבל למה למען ד' אף אחד לא יכול להתארגן ולעשות משהו?! התשובה פשוטה. אף אחד לא רוצה לצאת למלחמות, כל אחד רוצה לשבת וללמוד בנחת ובשקט, לדאוג לחינוך ילדיו ולגידולם בדרך התורה, ולפיכך המציאות היא ש'הם' שולטים ברחובות! כל אחד 'שאהיד'! כל אחד שגריר מרצון! הם מאוגדים ומאוחדים, כמו עמון ומואב שהשלימו ביניהם כדי להלחם בכלל ישראל. הלא מדובר בכת שמורכבת מרסיסי מפלגות וקהילות עם אינטרסים מנוגדים, ישנם לפחות שלושים אנשים שמשוכנעים בכל ליבם שהם - הם ממשיכי דרכו של מרן הגרא"מ שך זיע"א, אלא שלעת עתה ההוא 'מפרגן' לההוא עד שיתבהרו העניינים... מה הדבר היחיד שמאחד אותם, שמדביק אותם? השנאה! המלחמה! המציאות הזו יוצרת מצב שההשפעה שלהם אצלנו היא פי כמה מכוחם האמיתי.
המטרה העיקרית והמרכזית היא יצירת ועדי פעולה מקומיים בכל מקום תחת ארגון הגג שנקרא 'הועד למען כבוד רבותינו' . כלומר, בכל ישיבה, כולל גדול, סמינר, ת"ת, בתי כנסת ובתי מדרש, יהיה ועד פעולה מטעם הועד הארצי. מהי מטרתם של הועדים המקומיים הללו? כל אחד יודע שלהיות חוטא ומחטיא זה הדבר הכי חמור שיכול להיות, אנחנו לא רוצים להיות חוטאים ומחטיאים, אין לנו רצון 'לחלן' אף אחד, מה שאנחנו זה אנחנו ואנו נישאר כך. אנו נהיינו 'משכילים', אנו רוצים מסלולי אקדמיה, מסלולי גיוס, זה נהיה אפילו מצוה אצלנו. אבל אין לנו רצון לקלקל אף אחד, באמת שלא! אלה שיש להם שמן טהור והשקפה טהורה ירושה מהר סיני ועד ביאת גואל צדק, לא ניקח ולא נקלקל להם את זה. מצד שני, אין לנו רצון להפוך ל'נטורי קרתא', אנו רוצים להשאר כפי שאנחנו בדיוק! לצורך כך יהיה בכל מקום ועד פעולה מקומי שידאג לזה. מי יכול לעשות דברים כאלו לבד? הלא בכל בית כנסת ישנו רוב מוחלט מהציבור שלנו שלא מעוניין לראות את בני הכת הללו לידו, אז נכון שאין כוונה לתפוס כל אחד מהם בצווארונו ולהשליכו מבית הכנסת,  אבל מותר לנו כרוב מוחלט לקבוע את אמות המידה ואת ההנהגה בבית הכנסת על פי
 גדולי ישראל, ומי שחשוד ומי ש'פותח את הפה', ומי שמשתייך לכת הזו יהיה 'מנודה' באותו מקום, וזה יכול לעשות מי שיהיה לו גיבוי מהועד הארצי ומאלפי האברכים שיהיו מאוגדים מאחוריו.
 חשוב להדגיש חזור והדגש: כל פעולות הועד יהיו ע"פ ההלכה בלבד! כל דבר שפוסקי ההלכה יאמרו שיש ספק עליו, לא ייעשה! בלי כחל ושרק! וגם להבדיל נשתמש בייעוץ משפטי בעת הצורך, אנו לא עומדים להיות פורעי חוק, בסה"כ מדובר ב'כונס לתוך שלו ובונה'. לא הולכים לשלול זכות של אף אחד לחנך את ילדיו כראות עיניו, מה שאדם עושה לילדיו זה על אחריותו וכך גם התוצאות... אבל שהילדים שלו 'ידביקו' את הילדים שלנו, לא בא בחשבון!!! אנו לא רוצים לשמוע מורות המספרות לתלמידותיהן שגדולי הדור 'מדרדרים את הדור' עפ"ל. אנו רוצים ללכת בעיניים עצומות אחר גדולי ישראל כמות שהם! בלי שינויים!
 ישנו כולל גדול בבני ברק שמוחזק ע"י יהודי שנאמן לגדולי ישראל בלב ונפש. כולל גדול מאוד. רוב האברכים שם כפופים לגדולי הדור באופן מוחלט. ישנו שם מיעוט קטן אבל חזק, חבר'ה 'למדנים' שהם נותנים את הטון, עד כדי כך שקיבלתי ידיעה שחלק מהאברכים שכפופים לגדולי ישראל רוצים לצאת משם! איך יעלה על הדעת מצב כזה?! מציאות הזויה כזו שמיעוט קטן מצליח להפחיד ציבור כזה גדול? הדבר נובע רק בשל כך שאנו שוחרי שלום ורק רוצים לחיות בשקט תחת הנהגת גדולי ישראל, והצד השני מאורגן ואגרסיבי. ואת המיתוס הזה אנו רוצים הערב הזה לעקור! תחנך את ילדיך כראות עיניך, שזה 'גדול', זה קטן, ההוא פשרן וההוא מלאך, אצלך בבית! לא בכיתה עם הילדים שלי! או שילדיך ישבו בבית הספר תוך כפיפות לדרך החינוך לאמונת חכמים תמימה, או שישבו בבית - ספר משלהם. הלא על פי הלכה ולהבדיל ע"פ החוק בכל מקום הרוב קובע.  אין לנו זכות מכח הרוב לקבוע את אמות המידה במוסדות החינוך? בכוללים ובישיבות? למה ראשי הישיבות והכוללים צריכים לחשוש מכמה צעקנים מושחתים שילשינו עליהם וימסרו אותם לשלטונות? אסור לתת להם להתמודד לבד. בכל מקום צריך שיהיה ועד פעולה מקומי שיקבל גיבוי מהועד למען כבוד רבותינו. הם לא יהיו לבד! יהיו רבנים, להבדיל גם עורכי דין, שיעמדו מאחוריו ויתנו לו גיבוי.
הגה"ק רבי שלומ'קה זוויעהלר זיע"א היה רגיל לכנות כל אדם בכינוי 'צדיק'. פעם פגש אותו אדם וביקש ממנו בקשה. אמר לו הצדיק 'וואס וויל דער צדיק?' ענה לו היהודי: 'רבי, נפל לי רעיון. אני צדיק והרבי צדיק, הבה נחתן את בתך עם בני, שמחת בית צדיקים...' הגיב הרבי: 'אתה צודק, אבל חושבני שמן הרצוי שכל צדיק יעשה שידוך עם צדיק מהסוג שלו...' - - - ברוך ד', ועמך כולם צדיקים, אך מן הרצוי שה'צדקות' שלהם תהיה בצד אחד, והצדקות שלנו, אם היא צדקות, בכל זאת יש לנו על מי להשען, תהיה בצד שני.
 דברנו על כך ששום דבר לא יעשה בבהילות, הכל ביישוב הדעת. אם יהיו ספקות אזי נעמוד ב'שב ואל תעשה' עד שתהיה בהירות. המטרה שלנו היא לא להרבות מחלוקת ולא להרחיב מחלוקת, המציאות של המלחמה קיימת כבר, ואם נשתוק האש לא תדעך! אם אנחנו לא נגן על עצמנו הרי הנזקים יהיו הרבה יותר גדולים ואז המלחמה תהא יותר קשה ועקובה מדם. ההפרדה תציב את המציאות במקומה. הלא הם בונים על כך שיסחפו אחריהם וינגסו מאיתנו עוד ועוד נתחים, ועם זה אין לנו את הפרביליגיה להשלים!
 אין ספק שהדבר לא יקרה ביום אחד ולא ביומיים, ואפילו לא בשבועיים. אבל אנו יצאנו הערב לדרך ומתפללים ומייחלים לסייעתא דשמיא ולהיענות של הציבור. הכל יעשה בעז"ה בעצת ובהכוונת גדולי ישראל שליט"א, ובעזרת השם נעשה ונצליח.
 . . .



מה למעשה?
השאלה ששואל עצמו כל קורא היא 'מה אני יכול לעשות, מה אני יכול לתרום?'
התשובה פשוטה.
הדבר הראשון הוא להרשם ולהיות חלק מ'הועד למען כבוד רבותינו'.
אנו עומדים לערוך בימים הקרובים סדרת כינוסים בכל רחבי הריכוזים החרדיים, בכל שכונה ובכל קהילה, במטרה ליצור איגוד חזק של אלפי אברכים ואנשים שאיכפת להם ומעוניינים לעצור את הנגף. במצב כזה, כשאלפי נאמנים מאחורינו נוכל לעשות הרבה יותר ממה שבכוחנו לעשות כיחידים.
ברור שכשבאים לדרוש ממנהל ת"ת או כל מוסד אחר לדאוג שלא ישבו עם ילדינו בספסל הלימודים בנים של אותם חוטאים ומחטיאים, עלינו לבא בגיבוי מוחלט של כל הציבור. אם ברצונינו שלא יתקבלו לכולל בו אנו לומדים 'אברכים' שבאים במטרה להסית ולהדיח, קולנו ישמע הרבה יותר כשנהיה קבוצה מגובשת מאשר כשנבוא כל אחד לבד.
אם בבית הכנסת בו אתה מתפלל קיים אדם שמקדיש את כל עיתותיו כדי להוציא את אחינו ובנינו לתרבות רעה, אין לך כח ועוז להילחם בו אלא כשאתה אחד מתוך קבוצה מאורגנת וממוסדת שתעמוד מאחוריך בכל מצב.
אל תאמר מחר.
השתתף בכינוסים באופן פעיל כדי לחזק את השורות, ובסיומם הרשם כחבר פעיל בועד למען כבוד רבותינו.
 לפרטים ולהצטרפות: 250-1018510
 דוא"ל: vaadlkr@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה