יום שני, 1 בספטמבר 2014

אמת על תילה

אמת על תילה
בשנת תשמ"ט כאשר היה הסערה הגדולה בהקמת "דגל התורה" ע"י מרן הגרא"מ שך זצ"ל, היו רבים מבני התורה שלא הבינו את נחיצות הענין וקיבלו את טענותיהם של הצד השני, ולכן ראה מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל את צורך השעה לעמוד בפני אלפי בני תורה בכינוס מרכזי בירושלים ולהבהיר באופן חד משמעי מה המניעים של הצד השני, ולהפריך את טענותיהם מיניה וביה.  [עד שמרן הגראי"ל שטינמן שליט"א אמר לו לאחר הכינוס שהוא האיר לו את העינים בהבנת הענין, וכן מרן הגרא"מ שך זצ"ל האזין להקלטה של דברי מרן הגרמ"י ושלח לומר לו יישר כח].
רוח הדברים דשם נראה שהם מתאימים למצבינו כיום...
הנה כאשר מתבוננים ורואים את דרכי מלחמתם אפשר ללמוד על כוונתם, מנהלים מערכה רצופה בביזוי תלמידי חכמים, השפלת גדולי הדור שליט"א.
הם משתמשים בשמו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל כאילו הם ממשיכים בדרכו והולכים לפי הוראותיו. והנה האדם היחידשמרן הגרא"מ שך התבטא על גדלותו ברבים בפני ציבור אלפים ג' פעמים, הלא הוא מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, את זה הם משמיטים ומנסים למחוק את זה. אם מרן הגרא"מ שך זצ"ל הוא מורה דרכיכם איך לא תבושו להלך כנגד דבריו.
מרן הגרא"מ שך זצ"ל בהספדו בתום ימי השבעה על מרן בעל הקהילות יעקב זצ"ל בהיכל ישיבת פוניבז' עמד והכריז שמרן הקהילות יעקב הניח אחריו "ברא כרעא דאבוה". על אותם מילים חזר מרן הגרא"מ שך זצ"ל ביום היא"צ הראשון של מרן בעל הקהילות יעקב – אב תשמ"ו בבית המדרש לדרמן.
ובמערכת הבחירות תשמ"ט במוצש"ק פרשת וירא, בעצרת עם שהתקיימה ברחובה של עיר ברחוב בן יעקב בבני ברק, כשהבימה היתה מלאה בגדולי זקני הדור, עמד מרן הגרא"מ שך זצ"ל לשאת את דבריו כשלצידו ישב מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א וכך אמר עליו מרן הגרא"מ שך זצ"ל "יושב כאן אדם גדול, אולי הגדול ביותר שיש בעולם בהלכה ובכל דבר, כאמרם ז"ל איזהו תלמיד חכם? ששואלים אותו דבר הלכה בכל מקום ואומרה. דרך ארץ שיהיה להמון בפניו!  כולנו מחוייבים לשמוע כל אשר יורנו "אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין" גם כאשר אין הדברים מובנים".
ואותם אלו המכנים עצמם כתלמידי הרב שך וממשיכים בדרכו מוחקים את זה, האם זה לא ראיה שכל כוונתם הוא השפלת קרן התורה ולא הרמת קרן התורה.
הם מצהירים שהם הולכים בדרכו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, והם רודפים וצועקים נגד מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א על כך שאינו מוכן להצהיר שצריך למסור נפש על גיוס בני ישיבות.  והרי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בסיון תשנ"ח כבר התנגד לנוסח זה ולא רצה לצרף חתימתו לכל גדולי ישראל שהצטרפו לקול קריאתו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל שהוציאו הודעה בשמו בנוסח זה של מסירות נפש, אלא מרן הרב אלישיב זצ"ל כתב נוסח אחר בלי המשפט הנ"ל של מסירות נפש. (יתד נאמן בתאריך ד' סיון תשנ"ח). ואם כן איך לא תבושו לבוא בשם מרן הגרי"ש ולהלחם בזה במרן הגראי"ל.  הלא הדבר בשקר יסודו!
בי"ב אב תשס"ב כאשר אושר חוק טל בכנסת, בתמיכתם של חברי הכנסת של דגל התורה ה' רביץ וה' גפני, פרסם ראש ישיבת באר יעקב מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל מכתב ברבים, בו כתב על פרישתו מחברותו בתנועת דגל התורה, ובתו"ד שם כתב שנציגי דגל התורה פעלו בענין החוק שנוגע לדחיית גיוס בני הישיבות בניגוד לדעתם של רוב ראשי הישיבות.  לאחר פרסום מכתב זה התקבלה החלטה במערכת "יתד נאמן" להחרים את שמו של הגרמ"ש שפירא זצ"ל בעיתון ולא לפרסם שום דבר בשמו. הדבר כאב מאוד לציבור תלמידיו, הם פנו למרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל בבקשה שיפנה בענין זה למרן הגרי"ש, שהיות ונתברר שהחלטה זו התקבלה על פי הנחייתו של מרן הגרי"ש אלישיב שראה במכתבו של הגרמ"ש פגיעה במועצת גדולי התורה לאחר שהחכי"ם פעלו כפי ההחלטה שנתקבלה שם ברוב דעות. מרן הגרמ"י זצ"ל פנה במכתב למרן הגרי"ש אלישיב בבקשה ממנו לבטל החרם ביתד נאמן, וכתב במכתבו שלדעתו פרישת מרן הגרמ"ש זצ"ל אין בזה פגיעה במועצגדה"ת. מרן הגרי"ש ענה ואמר: ר' מיכל יהודה סובר שזו אינה פגיעה אבל אני סובר שמכתב זה הוא פגיעה במועצת גדולי התורה. יחיד ההולך בריש גלי נגד דעת רוב חברי מועצת גדולי התורה יש בזה פגיעה ולכן אני סובר לנכון את ההחרמה ביתד נאמן.
נתי גרוסמן והרבנים דויטש ופרידמן ניהלו אז את יתד נאמן ופעלו בזה כפי הוראתו של מרן הגרי"ש זצ"ל. מה קרה שאתם כיום מתנערים מכך ופועלים בדיוק הפוך, איך הנכם מגדלים את האחד והיחיד שהולך נגד דעת כל חברי מועצת גדולי התורה שעל זה פסק מרן הגרי"ש שצריך להחרים מלפרסם את דבריו. ועוד רוממות שמו של הגרי"ש נישא בפיכם.
אין זאת אלא כמו שמבאר רבינו יונה ז"ל בשער ג' אות קס בשערי תשובה שגם אנשים שעושים המצוות ונזהרים מכל עבירה במעשה ולשון כאשר עינם צרה בכבוד תלמידי חכמים הישרים והצדיקים ושונאים עטרת תפארתם הרי הם בכלל שונאי ד'.
ואם יטענו הרי גם בצד שלנו יש גדולי תורה על זה אמר מרן הגרמ"י במשאו בשנת תשמ"ט, "ללימוד התורה יש דרגות ורק אלו הלומדים בנקיות ובקדושה הם זוכים לדעת תורה ברורה" ומי לנו גדול יותר מרבינו חיים קניבסקי שליט"א.
מספר רבי שלמה לוינשטיין שליט"א באחת ההזדמנויות שאלתי למרן הגרמ"י זצ"ל האם יש בדור שלנו רוח הקודש, וענה לי רוח הקודש אינני יודע אבל דבר ד' בפיו יש למרן רבי חיים קניבסקי שליט"א, והוספתי ושאלתי למה רק הוא זכה לכך, הרי יש בדור גדולי הדור זקנים ומבוגרים ממנו שהם ענקים בתורה ויראה, וענה לי מרן הגרמ"י "רבי חיים זכה בזה יותר מאחרים בגלל נקיות מידותיו".
בעיתון הפלגנים פורסם בערב חג הסוכות פרסומת למען מפלגת קורח ועדתו, והכניסו בתוך המודעה תמונה ממרן החזון איש זי"ע, זה הזכיר את המעשה עם אותו יהודי פורק עול שנכנסו לחנותו ושאלוהו האם יש לו הכשר, הצביע אותו יהודי לעבר הקיר שם התנוססה תמונתו של סביו שהיה רב גדול וצדיק. ואמר זה ההכשר שלי. אמרו לו אם אתה היית תלוי בקיר וסבך היה עומד ומנהל את החנות היה בזה הכשר מעולה, אבל כיום שאתה עומד בחנות וסבך על הקיר אין בזה כלום!
הם תולים תמונה של החזון איש זי"ע, אבל מי עומד על יד הדלפק?! לנו יש את את ממשיכי דרכו של החזון איש תלמידיו הגדולים החיים עמנו לאוי"ט מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ ומרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ועוד, שאנחנו צועדים בנתיבותיהם, הם הם יורו דעה לדעת מה ישראל, והם יעמידוה בישראל לבלתי תשכח מפי זרעם.   ועל כך גאוותינו ושמחתינו.
בעיתון הפלגנים מצטטים כעת ממכתבו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל בו הוא כותב שלדעתו אין לאף אחד שום זכות להטיל את מרותו שאין לקיבוץ אנשים להתארגן, ומי שמטיל מרותו יש לו דין גזלן שגוזל את זכותו של הזולת לעשות רצונו.  בציטוט זה של מרן רוצים הם לתת הכשר למפלגתם ולקרוא תיגר נגד רבותינו שליט"א. ואם כן מה לכם כי תלינו על מפלגת פא"י הרי הם גם קיבוץ אנשים שרצו להתארגן לבד, מה לכם כי יצאתם נגד מפלגת תל"י.
מעניין גם לדעת למה לא עמד בפני נתי גרוסמן ורבניו מכתבו של מרן הגרא"מ שך למען יתד נאמן בו הוא כותב "שאפילו בעיתונים היותר טובים אין הכתבים מביעים במאמרים את דעת תורה והשקפתה. ולפעמים מגיעים גם לידי סילוף הדברים וגם מבליטים ומעדיפים מי שקרוב לדעת חוג מסוים ומשתלטים על מה שמשותף לכולם".עכ"ל.
למה לא הבאתם דברים אלו ביתד נאמן בזמן שמרן הגרי"ש אלישיב לא נתן לכם לפרסם את מכתביו של "ראש הישיבה משערי חסד" בענין נח"ל החרדי ובענין חוק טל.  מדוע אז שתקתם??? מדוע שתקתם ונתתם להחרים ולצנזר את דבריו של מרן הגרמ"י ליפקוביץ בועידת דגל התורה בי"ד כסלו תשס"ו, ולא הכנסתם את דבריו בענין הליב"ה ומבחני המיצ"ב. האם לא עמדו דברי מרן הגרא"מ שך לעיניכם, האם מרן הגרא"מ שך קיים רק מתי שאפשר להשתמש בו לטובתכם.
בבחירות האחרונות לכנסת הצהרתם בריש גלי שאותו שלוחא דרבנן ה' משה גפני שנתמנה על ידי מרן הגרא"מ שך זצ"ל הוא פסול ואסור להצביע עבורו, ורק אותו אחד שנלחם במרן הגרא"מ שך זצ"ל והביא לפרישתו של הרב שך משורות אגודת ישראל, עליו הצהרתם שהוא יעמוד וילחם עבור ההשקפה הטהורה, ועבורו הלכתם להצביע בבחירות.  איך לא התביישתם להשפיל עד כדי כך את כבודו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל???.
למה שתקתם למרן הגרי"ש זצ"ל כאשר הוא העמיד בראש "חינוך העצמאי" וסמך ידו עליו בכל סידור ההנהלה החדשה, את שנוא נפשכם הרב מרדכי קרליץ, איש אמונו של מרן הגראי"ל שליט"א בענין חוק טל, אמנת כינרת ועוד???.
אלא מה, ידעתם שאם לא תשמעו בקול מרן הגרי"ש הרי תפסידו את תמיכתו בכם בקשר להורדנה – אשדוד, ובקשר לכת המחבלים בגבעת הישיבה, ולכן ויתרתם על כל ההשקפה הצרופה, ועל החרמת דעותיו של מי שהוכתר על ידכם כגדול הדור.
את מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל החרמתם ואף יצאתם במכתב נגדו והתרסתם נגדו דברים חמורים שאין להעלותם על הכתב, (חשון תשס"ח). על אף שנשא את דגל ההשקפה הטהורה, אבל מכיון שהוא פגע במפלגתכם לכן הוא ניתן למרמס על ידכם.
כל התנהלות זו מוכיחה באופו ברור כי כל הענין המתנהל במלחמתם הגלויה נגד גדולי ישראל הוא לא השקפה אלא מפלגה. וטובת המפלגה היא ורק היא עומדת בראש מעיינם, להיות הם השולטים על היהדות החרדית, ולכן הסכמתם לכל ההוראות הברורות של מרן הגרי"ש בענין כבודו של מרן הגראי"ל, הוספתם לו את התואר "ראש הישיבה" הבלטתם את דבריו באותיות שחורות בעיתון יתד נאמן כאשר אתם ניהלתם שם את הכל, הכל ביצעתם עד כמה שהייתם מוכרחים לפי הוראות הגרי"ש, העיקר שלא לאבד את תמיכתו בכם – במפלגה.  ועכשיו לאחר הסתלקותו הנכם מתריסים על הוראותיו בריש גלי, ומשתמשים בשמו הגדול זצ"ל כפי שישתלם לכם לקידום המפלגה.
כל ראשי ומנהלי הפלג ההוא יודעים היטב את דעת מרן הגרא"מ שך זצ"ל על מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, הם יודעים היטב כמה מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל התחשב בכל דבר וענין בדעתו של מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א.  אין אחד שיכול להכחיש זאת!   אולם כל מטרתם הם להיות "אני בראש" ולמען מטרה זו הם ישמיצו וישפילו את כבודם של גדולי הדור עיני העדה שליט"א, ועל כך חלה חובת המחאה. מלבד זה שהנהגה זו מוכיחה שאין להם שום כונה של הרמת קרן התורה, כי איך שייך להצהיר על מלחמת ההשקפה הטהורה ולבזות את עמוד התורה שבדור. הדברים כבר מוכרים משנות דור כאשר "החומה" של אותם המכנים עצמם נטורי קרתא היו כותבים בבטאונם נגד מרן החזון איש ועוד מגדולי ישראל כשרוממות הקנאות בפיהם.
הם באים עלינו בטענה של בעלי מחלוקת, האם האדם המציל עצמו מן הגזלן המתנפל עליו הוא בעל מחלוקת? והלא את נפשו הציל. אנו הממשיכים את הדרך המסורה לנו מדור דור בהכנעה לגדולי הדור שנסמכו על ידי רבותינו, והם באים ורוצים לפרוק מעליהם עול תורה, א"כ הם הלוחמים ואנו את נפשינו באים להציל, להגן על עצמינו מפני המתנפלים עלינו, הלזאת יקרא מחלוקת???
היפרד נא מעלי!!! זו הכרזתינו אליהם, אדרבה תלכו ותקימו מפלגה, תחיו עם עצמכם ותפרדו מעלינו, אבל תיפרדו לגמרי, תפתחו קהילות נפרדים, בתי ספר וחדרים שלכם, סמינר משלכם, וכוללים וישיבות שלכם, אל תמשיכו להתערב בתוכינו ולקעקע את סמכותם וכבודם של גדולי הדור עיני העדה שליט"א, אל תגררו אתכם בדרככם הרשעה אנשים תמימי דרך במסווה של דאגה להעברת המסורה מדור דור, תוך כדי שאתם פוגעים ורומסים את דבריהם של רבותינו נוחי עדן, זאת לא ניתן בשום פנים ואופן, על זה נאבק ונצא למלחמה. לא שייך להתפשר בזה במאומה, כי זו נשמת ורוח אפינו, ועל החיים נאבקים עד מסירות נפש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה