גודל אהבתי אליך יקירי, מאז ומקדם, לא יתנני לעמוד על דמך הנשפך כמים, לא מידי אויביך ולא ידי אוהביך, רק מידך אתה, אשר עבר עליך רוח שטות לאבד עצמך לדעת, להבאיש את נפשך בעיני כל יראי ה' באמת ובעיני חכמי ישראל שבדור, ולהשאיר את זכרך לדראון עולם.
השיטה לעשות את התורה לחלקים שנים, הוראה באיסור והיתר חלק אחד והוראה בשוק החיים חלק שני, להיות נכנעים להוראות חכמי הדור בחלק הראשון ולהשאיר לחופש בחירתם בחלק השני - היא השיטה הישנה של המינים בירידת היהדות באשכנז, אשר הדיחו את עם ישראל עד שיתערב בגויים ולא נשאר לפליטה.
והנה קמת לעשות תרבות החטאים האלה. תחת אשר היית עולה מעלה מעלה בימים הראשונים, ואני הייתי מצטער שלא זכית עדיין לעומק גפ"ת, אשר מי משלא זכה בזה אין בכוחו לדעת את צוף דבש תורתנו הק', ולא זכית לדביקות האמונה והבטחון אשר ניתן לקנין יחידים תחת השמש, והנה באמצע דרכך הצליח השטן להטותך מני הדרך של העיון והשקידה להיות עוסק בצרכי ציבור. בדרך זה אמנם פגשת נלוזות, ערבה עליך הכבוד המדומה והשררה, ונטית לוותר על חנך בעיני חכמים, רק למצוא חן בחוצות, וכדרך הולכי שולל לא הרגשת כי הנך מתגלגל במורד ההר. וזכרונך, שהיה משמחני מקדם, היה מצערני בימים האחרונים. הייתי מרבה בתפילה שתעזוב עסקנותך ותשוב לשקידת התורה.
במכתבך האחרון ראיתיך מהרהר אחרי מדותי והנך לוקח לך החפש במשהו לנטות מדעותי. ואם באמת הוא מפני השוחד של אהבת השררה, חשבת ששיקול דעתך הוא משקל הצדק.
המכאוב הגדול של גיוס הבנות לא הכאיב את לבך מפני שהנך עשר מעלות אחורנית משרפי מעלה, חכמי התורה והוגיה יומם ולילה. קשה להסביר כאב. הצעירות בנות י"ח-כ"ב שנה, המקסימות בחורי ישראל, לבות האבות והאמהות עליהן תמיד בלי מסח [!], ובעולם שלנו, אשר רבו הכופרים והפוקרים, משנה פחדם בלבות הצנועות על כל צעד ושעל. גזירת כפיה בכל אופן שהוא בגיל הזה מרגיז לב. כמה מן שבר המצפון בבדיקה רפואית לחוד, תצלנה אוזן משמוע. חרדה אחזה את כל ההורים הצנועים מיום הושמעה ההצכה, והנך בכוחך מכריע את הגזירה במחי כפים על דמעת העשוקים, יראי שמים באמת, עמודי ההוראה כגדולי הדור ומוריו.
ההפלאה בין הוראת איסור והיתר להוראת הגדרים והגזירות, הפלאה זו היא גילוי פנים בתורה, ומבזה תלמידי חכמים, ונמנין בין אלו שאין להן חלק לעולם הבא ונפסלין לעדות.
צעדך המגונה יגרום לך שנאת לב לבחירי עם ישראל, ע"פ הכלל כמים פנים אל פנים, כי בטח יפסקו דינך כ... גמור, וזה ישפיע על צאצאיך להרחיקם מאהבת הצדיקים, וזו דרך החינוך אשר בחרת?
אם יש בך לחגור כח ולעשות תשובה, עליך להתפטר מלהיות חבר הכנסת ולעזוב את כל המחנה, ולשוב לשקידת התורה - אשריך וטוב לך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה